perfect money batch number cover

همانطور که در مقاله (پرفکت مانی چیست) گفته شد که این سیستم یک ارائه دهنده خدمات در سطح بین الملل است که بسیاری از کشورها حتی ایران را پشتیبانی می کند. برای بسیاری از افرادی که از طریق بستر اینترنت کسب درامد دارند، ممکن است گاهی اوقات لازم باشد تا به بررسی تراکنش های شرکا بپردازند یا برای وریفای و احرا هویت نیاز به ارائه شماره بچ نامبر باشد بنابراین درک شماره Batch ضروری است. ما در در این مقاله قصد داریم  به تعریف مفاهیمی از قبیل اینکه بچ نامبر پرفکت مانی چیست و چگونه بچ نامبر پرفکت مانی را بدست آوریم بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بچ نامبر چیست؟

احتمالا شنیده اید که برخی از کسب و کارها فراخوانی در مورد برخی از محصولات معیبوشان می دهند تا آنها را از سطح بازار جمع کنند. مانند شرکت نوکیا که تمام محصولاتش که باتری هایی با شماره بچ BL-5C داشته را به بازار ارائه نداد یا شرکت تویوتا که مانع عرضه بسیاری از خودروهای مشکل دار خود در بازار شد. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه این شرکت ها متوجه می شوند که کدام وسیله نقلیه در بین فراخوان های متعدد معیوب است؟ بله درست حدس زده اید، از طریق بچ نامبر.

batch number defination

بچ نامبر یا (Butch Room, Transaction Number LSN)  که با نام Batch Number نیز شناخته می شود، اغلب در زمینه های مختلفی مانند پرداخت، تولید، داروسازی و غیره ظاهر می شود. مفاهیمی مانند بارکد، شماره سریال، کد سریال، یا شماره سری و غیره دارد.

در گذشته، بچ نامبر بیشتر در صنعت داروسازی بکار می رفت. بچ نامبر شامل مجموعه ای از اعداد است که به یک محصول خاص اختصاص داده می شود تا نشان دهنده شماره دسته تولید آن محصول و اندازه و تعداد دسته هر محصولی که با فرمول خاصی تولید می شود باشد.

محصولاتی که  Batch number مشابه دارند ویژگی های یکسانی خواهند داشت. اگر به مثال شرکت تویوتا برگردیم، زمانی که متوجه شدند خودرویی در یک دسته خاص یا همان بچ نامبر خاص از لحاظ فنی نقص دارد. توانستند بلافاصله معیوب بودن سایر خودروهای تولید شده در همان دسته یا بچ نامبر را تایید کنند.

بچ نامبر پرفکت مانی چیست؟

perfectmoneybatchnumer

بچ نامبر پرفکت مانی  (Perfect Money Batch Number) نیز شامل مجموعه ای از حروف و اعداد است که به ازای هر یک از تراکنش های پرفکت مانی یا ووچر آن اختصاص داده می شود. به عبارتی با استفاده از بچ نامبر پرفکت مانی می توانید به راحتی کلیه تراکنش های خود را پیگیری کنید. تراکنش هایی که از طریق کیف پول پرفکت مانی یا ووچر آن انجام داده اید به راحتی قابل شناسایی خواهند بود. فرض کنید قصد انتقال وجه از طریق خدمات پرفکت مانی دارید. اما کد ووچر شما با خطا مواجه شده و وجه به حساب طرف مقابل واریز نمی شود. در این شرایط به راحتی از طریق بچ نامبر پرفکت مانی می توانید وضعیت ووچر و سایر خدمات پرداخت خود را بررسی کنید.

فرآیند پرداخت بچ نامبر پرفکت مانی چگونه کار می کند؟

برای پردازش بچ نامبر، بسیاری از تراکنش ها (تراکنش هایی که در یک بچ قرار دارند) به طور همزمان تأیید می شوند. از آنجایی که تراکنش ها به صورت دسته ای پردازش می شوند، هر تراکنش یک شماره بچ نامبر خواهد داشت. این فرآیند را می توان در هر زمانی انجام داد، اما بهتر است که آن را فقط یک بار در روز انجام داد. زیرا پردازش هر بچ کارمزد دارد.

پردازش تراکنش های کارت اعتباری از ۲ قسمت مهم تشکیل شده است. هنگامی که مشتری کارت اعتباری خود را می کشد، جزئیات تراکنش از طریق یک مسیر معتبر در تراکنش ارسال می شود، جایی که بانک صادرکننده تراکنش را تایید می کند و پول در صندوق نقدی مشتری نگهداری می شود. همه  اینها در یک لحظه اتفاق می افتد. در طول این فرایند، کد مجوز کارت اعتباری توسط پایانه های کارت اعتباری یا پلت فرم های پردازش کارت اعتباری در یک فایل ذخیره می شود که به این فایل بچ نامبر می گویند.

حال در مرحله دوم تراکنش، انتقال پول صورت می گیرد. البته زمانی این اتفاق می افتد که کارت مشتری شارژ باشد. هنگامی که از بچ نامبر استفاده می شود، دسته ای از کدهای مجوز کارت اعتباری به طور همزمان، یک بار در روز آپلود و پردازش می شوند که به عنوان بچ نامبر شناخته می شود. بسیاری از پردازنده های کارت اعتباری یک سرویس خودکار ارائه می دهند که از طریق آن تراکنش ها هر روز در زمان مشخصی تسویه می شوند.

معمولا این فرآیند در پایان روز کاری انجام می شود. این فرآیند معمولا در عرض ۴۸ ساعت پس از معامله انجام می شود. پس از انتقال وجه از بانک کاربر به حساب تاجر، تراکنش کامل شده و در صورت‌حساب کارت اعتباری بعدی مشتری نشان داده می‌شود.

کاربرد و مزایای استفاده از بچ نامبر پرفکت مانی در فرآیند پرداخت چیست؟

 

batch-number-barcode

امروز استفاده از بچ نامبر پرفکت مانی در مقایسه با روش های ستنی پروسه پرداخت باعث بهبود بخشیدن به تجربه پرداخت مشتری شده است و مزایای زیادی را برای شرکت مسئول پرداخت داشته است. در ادامه برخی از مزایای بچ نامبر پرفکت مانی اشاره شده است:

  • بالا بردن کیفیت تجربه مشتری

تایید پرداخت بلافاصله در زمان خرید انجام می شود. مشتری نیازی به منتظر ماندن در حین انتقال پرداخت ندارد. به عبارتی دیگر لازم نیست برای پرداخت یا تایید آن انتظار بکشد. تراکنش سریع و ساده انجام می شود که این ویژگی باعت بالا رفتن کیفیت تجربه مشتری می شود.

  • صرفه جویی در زمان

به جای صرف زمان برای پردازش پرداخت های فردی در طول روز می توانید با استفاده از بچ نامبر پرفکت مانی مجموعه ای از تراکنش ها را برای انجام در پایان روز آپلود می کنید.

  • صرفه جویی در هزینه های جابجایی

پردازشگرهای کارت اعتباری به ازای هر پرداختی که انجام می شود، هزینه ای را به عنوان کارمزد دریافت می کنند. پردازش هر تراکنش‌ به تنهایی منجر به هزینه‌های سنگینی می شود. در صورت استفاده از پردازش بچ نامبر پرفکت مانی، این هزینه ها به حداقل می رسد، زیرا اپراتور فقط یک بار در روز باید هزینه ها را پرداخت کند.

  • بهبود ساختار و عملیات سازمانی

بچ نامبر، پیگیری پرداخت های پردازش شده در یک بچ را آسان تر می کند. تمام جزئیات تراکنش برای بررسی و مدیریت آسان در یک مکان ذخیره می شود.

  • بالا بردن امنیت پرداخت

هنگامی که از بچ نامبر پرفکت مانی استفاده می شود، شرکت خدمات پرداخت نیازی به ذخیره و پردازش دستی اطلاعات کارت اعتباری بر اساس یک تراکنش ندارد. این امر خطرات امنیتی در پرداخت ها را کاهش می دهد. در عوض، سرویس ارائه دهنده خدمات پرداخت PCI DSS، اطلاعات حساس کارت اعتباری را با رعایت بالاترین استانداردهای امنیتی به‌طور ایمن ذخیره و پردازش می‌کند.

فرایند پرداخت های انبوه سریع و کارآمد انجام می شوند و امکان پذیرش پرداخت را در یک مرحله و با حداقل کارمزد فراهم می کند. استفاده از این فرایند پرداخت انبوه مشتریان را راضی نگه می دارد و کار تامین کننده را آسان می کند.

نحوه بدست آوردن بچ نامبر پرفکت مانی چگونه است؟

perfect money batch number

برای بدست آوردن بچ نامبر پرفکت مانی ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در سایت پرفکت مانی شوید.سپس وارد بخش تاریخچه یا همان History شوید و تاریخ تراکنشی که به دنبال آن هستید را وارد و شماره بچ نامبر را در نتایج جستجو پیدا کنید.

سخن نهایی

در این مقاله گفتیم که بچ نامبر پرفکت مانی چیست و چه مزایای دارد و اینکه چطور می توانیم بچ نامبر پرفکت مانی را بدست آوریم. همچنین بیان کردیم که با کمک بچ نامبر پرفکت مانی به راحتی می توان کلیه پرداخت هایی که از طریق ووچر یا کیف پول پرفکت مانی انجام شده را پیگیری نمود. اگر می خواهید تجربه سریع و امنی از خرید ووچر پرفکت مانی داشته باشید پیشنهاد من به شما استفاده از خرید کد های ووچر آماده پرفکت مانی در سایت پیمنت کارت است.

سوالات متداول

بچ نامبر چیست؟

بچ نامبر که به آن بچ کد نیز گفته می شود شامل مجموعه ای از اعداد است که به یک محصول خاص اختصاص داده می شود تا نشان دهنده شماره دسته تولید آن محصول و اندازه و تعداد دسته هر محصولی که با فرمول خاصی تولید می شود باشد.

بچ نامبر پرفکت مانی چیست؟

مجموعه ای از حروف و اعداد است که به ازای هر یک از تراکنش های پرفکت مانی یا ووچر آن اختصاص داده می شود.

مزیت بچ نامبر پرفکت مانی (perfect money batch number) چیست؟

پیگیری تراکنش های انجام شده با کیف پول پرفکت مانی یا ووچر پرفکت مانی

چطور بچ نامبر پرفکت مانی را پیدا کنیم؟

برای بدست آوردن بچ نامبر پرفکت مانی وارد بخش History در حساب کاربری خود در سایت پرفکت مانی شده، سپس تاریخ تراکنشی که به دنبال آن هستید را وارد و شماره بچ نامبر را در نتایج جستجو پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *