perfect-money-account banned-cover

سیستم های پرداخت آنلاین در دنیای دیجیتالی امروز به بخش جدا نشدنی تراکنش های آنلاین تبدیل شده اند. یکی از محبوب ترین سیستم های پرداخت بین المللی پرفکت مانی است. این سیستم امکان پرداخت و نقل و انتقال وجه به کاربران در بستر اینترنت را می دهد. یکی از ویژگی های مهمی که در هر سیستم پرداخت باید به آن توجه کرد تضمین امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری و افشای اطلاعات مالی کاربران است. در این مقاله قصد داریم دلایل مسدود شدن حساب پرفکت مانی و اقدامات امنیتی لازم به منظور جلوگیری از بلوک شدن آن را توضیح دهیم.

منظور از حساب مسدود شده چیست؟

به طور کلی حساب مسدود شده به حسابی گفته می شود که محدودیت هایی به طور موقت یا دائم برای آن اعمال می شود. این حساب‌ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سیاست‌های داخلی، مقررات خارجی یا از طریق حکم دادگاه مسدود یا محدود شوند. با مسدود شدن یک حساب، استفاده  نا محدود یا بی رویه یا سایر دسترسی های صاحب حساب از آن کم می شود.

اقدامات امنیتی پرفکت مانی برای جلوگیری از مسدود شدن

سیستم‌های پرداخت آنلاین مانند پرفکت مانی اقدامات امنیتی مختلفی را برای محافظت از وجوه کاربران و اطلاعات شخصی و مالی آنها اجرا می‌کنند تا در برابر دسترسی های غیرمجاز، فعالیت های متقلبانه، پولشویی محافظت شوند. برخی از اقدامات امنیتی پرفکت مانی عبارتند از

رمزگذاری و حفاظت از داده ها: استفاده از پروتکل‌های رمزگذاری پیشرفته باعث امنیت داده‌های کاربران در حین انتقال شده و رهگیری و رمزگشایی آنها را برای هکرها مشکل می کند.

احراز هویت چندعاملی: پرفکت مانی با استفاده از این ویژگی علاوه بر دریافت رمز عبور یک کد منحصر به فرد دیگری را از طریق تلفن همراه کاربران دریافت می کند.

آموزش کاربر: پرفکت مانی معمولا آموزشهایی را برای کمک به کاربران در درک اهمیت اقدامات امنیتی ارائه می دهد که شامل انتخاب رمزعبور قوی و تشخیص تلاش‌های فیشینگ است.

انواع حساب پرفکت مانی

پرفکت مانی متناسب با نیاز کاربران حساب های مختلفی نظیر حساب معمولی، ویژه و همکار ارائه می دهد. هر یک از این حساب ها ویژگی ها و مزیت های خود را دارند.

حساب  معمولی (Normal Account)

همه افرادی که در پرفکت مانی ثبت نام می کنند شامل حساب معمولی می شوند. این حساب امکان خرید آنلاین، انتقال وجه، مدیریت موجودی و دسترسی به تاریخچه تراکنش ها را فراهم می کند.

حساب ویژه (Premium Account)

حساب ویژه یا پرمیوم برای کاربرانی که به دنبال بالابردن امنیت حساب خود هستند طراحی شده است. معمولا کاربران این حساب بیشتر از یک از عمر عضویت آنها در پرفکت مانی می گذرد. این حساب شامل تمام ویژگی های حساب معمولی و همچنین برخی از ویژگی های امنیتی بیشتر مانند پشتیبانی شخصی برخی از مشتریان که می خواهند امنیت و ویژگی های مدیریت حساب خود را افزایش دهند، می باشد. معمولا کاربران این حساب پردش مالی بالای ۱۰۰ هزار دلار امریکا دارند و کارمزد تراکنش های آنها چیزی حدود ۰.۵ درصد است.

حساب شریک (Partner Account)

حساب همکار یا شریک برای کاربرانی که به دنبال کسب درآمد از طریق تبلیغ خدمات پرفکت مانی می باشند مناسب است. کاربران می توانند لینک های ارجاع سایت پرفکت مانی را در تلگرام، وبلاگ ها یا سبکه های اجتماعی دیگر قرار دهند و به ازای پیوستن هر کاربر به سایت پرفکت مانی کسب درآمد کنند. این حساب بیشتر برای سایت های تجارت الکترونیکی مناسب است. معمولا برای موجودی این حساب ها سود سالانه حدود ۸ درصد درنظر گرفته می شود.

account-types-in-perfect-money

علاوه بر سه سطح کاربری بالا در پرفکت مانی دو حالت کلی برای حساب ها وجود دارد که عبارتند از حساب های وریفای شده و وریفای نشده. در حساب های وریفای شده که با ارئه مدارک لازم احراز هویت انجام شده اند محدودیت های کمتری در سقف تراکنش داشته و میزان کارمزد تراکنش ها در آن کمتر و سطح اعتماد درآن بالاتر است. در حالیکه حساب های وریفای نشده میزان کارمزد و محدودیت تراکنش ها بیشتر است اما همچنان شامل عملکردهای اصلی پرفکت مانی می باشد.

کدام حساب‌ پرفکت مانی برای ایرانی ها بیشتر مسدود می‌شوند؟

گفتیم که پرفکت مانی دارای سه نوع حساب معمولی، پرمیوم و همکار می باشد. حساب های پرمیوم به دلیل تحریم هایی که در سیستم بانکداری ایران وجود دارد عملا برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست. همچنین حساب های پرمیوم توسط افراد بسیار محدودی از کاربران ایرانی استفاده می شود. از این رو بیشتر حساب های مسدود شده پرفکت مانی برای حساب های معمولی اتفاق می افتد.

دلایل مسدودشدن حساب پرفکت مانی چیست؟

نقض قوانی و مقررات پرفکت مانی

کاربران حساب پرفکت مانی باید شرایط  و مقررات خدمات پرفکت مانی را رعایت کنند. مشارکت در فعالیت‌هایی که برخلاف این شرایط هستند مانند استفاده از پلتفرم برای فعالیت‌های نظیر پولشویی می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب شود.

کشف فعالیت های مشکوک و ممنوعه

انجام فعالیت های ممنوعه و کلاهبرداری نظیر استفاده غیر مجاز از موجودی یک حساب، به سرقت بردن اطلاعات شخصی و مالی یک کاربر، پولشویی یا سایر فعالیت های غیرقانونی حساب پرفکت مانی مسدود خواهد شد.

ثبت شکایت مکرر از یک حساب

اگر شکایت های مداومی در مورد یک حساب کاربری در پرفکت مانی وجود داشته باشد امکان مسدود شدن آن حساب خواهد بود.

هک شدن حساب کاربری

در صورت مشکوک شدن پرفکت مانی نسبت به یک حساب از قبیل قرار گرفتن آن در دست افراد غیرمجاز یا هک آن اقدام به مسدود شدن حساب خواهد کرد.

استفاده از سرویس‌های ممنوعه

پرفکت مانی ممکن است حساب‌هایی را که برای دسترسی یا تبلیغ سرویس‌هایی که توسط پلتفرم ممنوع یا محدود شده‌اند استفاده شود، مسدود کند.

اشتباه وارد کردن رمز عبور یا نام کاربری به صورت مکرر

یکی از اقدامات امنیتی بکار گرفته شده برای حساب ها، مشخص کردن تعداد دفعات ورود به حساب کاربری پرفکت مانی است. در صورتی که با اشتباه وارد کردن رمز عبور یا نام کاربری به تعداد دفعات مختلفی امکان ورود به حساب وجود نداشته باشد به دلیل ویژگی امنیتی بکار رفته در پرفکت مانی و به منظور جلوگیری از هک شدن اطلاعات مالی و شخصی کاربر  حساب مسدود خواهد شد.

ورود به پلتفرم با آی پی های مختلف

یکی دیگر از اقدامات امنیتی پرفکت مانی در نظر گرفتن آیپی می باشد. سعی کنید در صرو تاستفاد هاز فیلتر شکن یا وی پی ان همواره با یک آدرس آیپی وصل شوید زیرا در صورت مغایرت آیپی امکان بلوک شدن حساب وجود خواهد داشت.

مشکلات تأیید

ممکن است به منظور اطمینان از امنیت و مشروعیت حساب ها از کاربران خواسته شود هویت خود را تأیید کنند. اگر کاربری نتواند مدارک مورد نیاز برای تایید حساب کاربری را ارائه دهد یا در اطلاعات ارائه شده مغایرت وجود داشته باشد ممکن است حساب مسدود شود.

رفع مسدودی حساب پرفکت مانی

در صورت مسدود شدن حساب پرفکت مانی می توانید از اقداماتی که در ادامه توضیح می دهیم برای رفع مسدودی حساب و بازگشایی آن استفاده کنید.

۱- گرفتن تماس با پرفکت مانی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با بخش پشتیبانی مشتری در پرفکت مانی تماس بگیرید. ابتدا وارد سایت شده و با جستجو در آن اطلاعات تماس را پیدا کنید. بخش پشتیبانی متناسب با شرایط شما را راهنمایی خواهد کرد.

   ارائه مدارک شناسایی

احتمالا تیم پشتیبانی از شما می خواهد یک مدارک شناسایی برای اثبات هویت خود ارائه کنید که ممکن است شامل یک شناسه یا گذرنامه باشد.

توضیح دادن شرایط

شرایطی که منجر به مسدود شدن حساب شما شده است را به وضوح توضیح دهید. اگر مشکوک به دسترسی یا هک غیرمجاز هستید، جزئیات هر گونه فعالیت یا تراکنش مشکوکی را که متوجه شده اید ارائه دهید.

دنبال کردن دستورالعمل ها

 هر دستورالعملی را که توسط تیم پشتیبانی مشتری از قبیل ارسال اسناد، پر کردن فرم یا اقدامات دیگری که برای تایید حساب کاربری شما ارائه می شود را دنبال کنید.

به روز رسانی امنیت

اقدامات لازم برای افزایش امنیت حساب خود را انجام دهید. مثلا یک رمز عبور قوی تر انتخاب کنید یا مراحل  احراز هویت دو مرحله ای را در صورت وجود فعال کنید.

ارائه جزئیات تراکنش

اگر حساب شما به دلیل تراکنش های خاصی مسدود شده است، جزئیات دقیق آن تراکنش ها را ارائه دهید.

صبور بودن

رفع مسدودی حساب ممکن است کمی طول بکشد. پس صبور باشید و به طور کامل با تیم پشتیبانی مشتری همکاری کنید.

۲- سیستم تیکتینگ پرفکت مانی

sending-tickets-in-perfectmoney-system

ثبت مشخصات برای ارسال تیکت

برای استفاده از سیستم تیکتینگ وارد وب سایت رسمی پرفکت مانی شده و از منوی بالا روی Contact us کلیک کنید. سپس در صفحه جدید بر روی لینک Click here to submit a ticket to Perfect Money Customer Support و وارد صفحه ارسال تیکت شوید.

پر کردن فرم تیکیت

در صفحه ارسال تیکت فرمی با عنوان submit a new ticket ظاهر می شود که باید اطلاعات لازم از قبیل نام کاربری، ایمیل، شناسه پرفکت مانی را وارد کنید. در در بخش دپارتمان (Department) باید بخش متربط با مشکل خود که در اینجا مسدود شدن حساب پرفکت مانی است را انتخاب کنید(Problem With My Account) در قسمت Subject موضوع تیکتتان را وارد و در بخش Memo توضیحات لازم برای رفع مشکل مسدودی و بازگشایی آن را به طور کامل توضیح دهید. بعد از وارد کردن Tunning number یک پین کد برای شما فعال می شود که کد رهگیری تیکت شما است.

پیگیری و بررسی وضعیت تیکت

در صفحه ارسال فرم لینکی با عنوان مشاهده تیکت های موجود (View existing ticket) وجود دارد که با کلیک بر روی لینک View a previously submitted ticket, and Customer Support answer (if available) » به صفحه پیگیری تیکت هدایت می شوید که با ارسال کردن پین تیکت خود می توانید از وضعیت تیکت خود مطلع شوید. معمولا در کمتر از ۲۴ ساعت به تیکت ها پاسخ داده خواهد شد.

مدت رفع مسدودی حساب پرفکت مانی

چطور جلوی مسدودشدن اکانت پرفکت مانی را بگیریم؟

برای پیشگیری از مسدود شدن حساب پرفکت مانی بهتر است اقدامات امنیتی لازم را انجام دهیم. مثلا در هنگام  انتخاب رمز عبور، یک رمز عبور قوی که شامل حروف بزرگ، کوچک و اعداد باشد را انتخاب کنیم. همچنین از انتخاب سال تولد یا کلمات رایج برای رمز عبور خودداری کنید. همواره اطلاعات تماس خود را به روز نگهداری تا پیام های مرتبط با هشدارهای امنیتی را دریافت کنید.

در بازه های زمانی مشخص تراکنش های خود را مرور و بررسی کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به تیم پشتیبانی گزارش دهید. در صورت درخواست پرفکت مانی مبنی بر تایید حساب کاربری فورا اطلاعات هویتی لازم را ارائه دهید. و در آخر مطمئن شوید برنامه یا دستگاهی که از آن برای ورود به سیستم پرفکت مانی استفاده می کنید ویروسی نباشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایلی که منجر به مسدود شدن حساب پرفکت مانی می شوند و روش های بازگشایی آن پرداختیم. یکی از ساده ترین روش های رفع انسداد حساب پرفکت مانی سیستم تیکتینگ است که می توانید با آن مشکل بلوکه شدن حساب خود را حل نمایید. در پایان توصیه می کنیم برای شارژ یا خرید ووچر پرفکت مانی از صرافی های امن و مطمئن استفاده کنید. پیمنت کارت یکی از بهترین سایتهای آنلاین پرفکت مانی است که می توانید در بستری امن به خرید پرفکت مانی و سایر خدمات ارز دیجیتال بپردازید.

سوالات متداول

مدت زمان بازگشایی حساب پرفکت مانی از حالت انسداد چقدر است؟

معمولا حساب های مسدود شده حداقل در کمتر از ۲ ساعت و حداکثر تا ۲۴ ساعت پاسخ داده می شوند.

آیا بازگشایی برای حساب های احراز هویت نشده پرفکت مانی هم انجام می شود؟

بله. حساب های تایید نشده نیز می توانند از طریق سیستم تیکتینگ نسبت به رفع مسدود حساب اقدام نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *