tracking-perfect-money-voucher-cover

یکی از ویژگی های جالی دنیای ارزهای الکترونیکی کدهای ووچر پرفکت مانی می باشند که بسیاری از افراد برای انجام تراکنش های مالی آنلاین به آن مراجعه می کنند. احتمالا می دانید که ووچرهای پرفکت مانی همانند کارتهای هدیه می باشند که در مبالغ خاصی شارژ شده اند و دارای یک کد منحصر به فرد ۱۶ رقمی و یک کد فعالسازی می باشند. خوب شاید بخواهید دانید که آیا کد ووچر پرفکت مانی قابل پیگیری است؟ آیا پرفکت مانی قابل ردیابی است؟ با رمزگشایی مکانیسم‌های پشت این کدها و ارزیابی پتانسیل آنها برای ردیابی، قصد داریم شما را با بینش‌های ارزشمندی در مورد جنبه‌های حریم خصوصی و امنیتی این روش پرداخت مجهز کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا پیچیدگی های مربوط به کدهای ووچر پرفکت مانی و قابلیت ردیابی آنها را کشف کنیم.

ووچر پرفکت مانی چیست و چه نقشی در سیستم پرفکت مانی دارد؟

ووچر پرفکت مانی یکی از خدمات مهم سیستم پرداخت بین المللی پرفکت مانی است و شکل دیگری از پول الکترونیکی را نشان می دهند و کاربران را قادر به نقل و انتقال آنلاین پول می سازند.  معمولا این ووچرها به صورت رشته ای از کاراکترهای منحصر به فرد می باشند که در سیستم پرداخت پرفکت مانی تولید می شوند. این کدها وسیله ای امن و خصوصی برای انتقال وجوه ارائه می دهند. زیرا می توان آنها را بدون افشای اطلاعات شخصی ایجاد و شارژ کرد. کاربران بعد از خرید ووچر پرفکت مانی و با وارد کردن کد آن می توانند مبلغ مربوطه را در موجودی حساب خود دریافت کنند و تراکنش‌های مالی مختلف مانند خرید آنلاین، پرداخت و نقل و انتقالات را انجام دهند. امنیت کدهای ووچر در محرمانه بودن و رمزگذاری آنها نهفته است و فقط افرادی که به کد ووچر پرفکت مانی دسترسی دارند می توانند آن را شارژ کنند. این کدها طیف گسترده ای از نیازهای تراکنش را در اکوسیستم پرفکت مانی برآورده می کنند.

آیا پرفکت مانی قابل ردیابی است؟

ردیابی تراکنش های مالی برای کاربرانی که امنیت و حفظ حریم خصوصی را در اولویت قرار می دهند بسیار مهم است. پرفکت مانی همانند بسیاری از سیستم های مالی دیگر دارای مکانیسم های داخلی برای ردیابی تراکنش ها و فعالیت های کاربر است. البته سطح ردیابی و مکانیسم‌های ردیابی بسته به ماهیت تراکنش و نوع حساب کاربر متفاوت است. مکانیسم های ردیابی در پرفکت مانی شامل تاریخچه یا همان سوابق تراکنش، فرایند احراز هویت، اقدامات و پروتکل های امنیتی بکار رفته می باشد.

یکی از ویژگی های جالب سیستم پرفکت مانی داشتن بخشی به نام History می باشد که جزئیات تمام تراکنش های صورت گرفته را درون سیستم نگهداری می کند. معمولا این جزئیات شامل مبالغ تراکنش، تاریخ، شناسه کیف پول فرستنده و گیرنده و وضعیت تراکنش است. کاربران می توانند به تاریخچه تراکنش خود دسترسی داشته باشند که می تواند برای ثبت سوابق شخصی و ردیابی فعالیت های مالی مفید باشد.

perfectmoney-history

یکی دیگر از ویژگی های پرفکت مانی فرایند احراز هویت کاربران برای سطوح کاربری بالاتر مانند حساب های ویژه یا حساب همکار است. معمولا فرایند تایید حساب شامل ارسال مدارک شناسایی است که می‌تواند به منظور پیگیری و ردیابی استفاده شود. این سیستم از پروتکل های امنیتی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مشکوک یا هر گونه تقلب استفاده می کند که شامل نظارت بر تراکنش‌های غیرمعمول یا حجم بالای نقل و انتقالات است که ممکن است باعث بررسی دقیق یا محدودیت‌های حساب شود.

امنیت ووچر پرفکت مانی

کدهای ووچر به صورت کاملا رمزگذاری شده تولید می شوند که ردیابی آن در هنگام انتقال را برای افراد غیرمجاز مشکل می سازد. این رمزگذاری امنیت کدهای ووچر را افزایش می دهد و باعث محرمانه بودن آن بین فرستنده و گیرنده می شود.  امنیت کد ووچر پرفکت مانی معمولا توسط فاکتورهای زیر تامین می شود که در ادامه به آنها اشاره شده است:

ناشناس بودن: یکی از ویژگی های ووچر پرفکت مانی ناشناس بودن آن است. زیار کاربران برای خرید یا شارژ آن نیاز به افشای اطلاعات شخصی خود نیستند. این ویژگی برای افرادی که نگران حریم خصوصی خود هستند جذاب است.

دسترسی محدود: فقط افرادی که به کد ووچر دسترسی دارند می توانند نسبت به شارژ آن اقدام کنند. این ویژگی از استفاده غیرمجاز جلوگیری می کند و کاربران باید در حفظ کد ووچر و محرمانه نگه داشتن آن کوشا باشند. زیرا آنها نیز نقش مهمی در تضمین امنیت کدهای ووچر دارند.

منظور از پیگیری ووچر پرفکت مانی چیست و در چه مواقعی لازم است؟

همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، ووچر پرفکت مانی نوعی کارت هدیه یا کارت شارژ است که با مبالغ مختلف شارژ می شود. منظور از پیگیری ووچر پرفکت مانی مشخص نمودن اعتبار آن یا فعال بودن این کارت می باشد. معمولا ردیابی و پیگیری ووچر پرفکت مانی در موارد زیر توصیه می شود:

امنیت و پیشگیری از کلاهبرداری و حملات سایبری

از آنجا که ووچرها تاریخ انقضا ندارند امکان هک آن وجود دارد. ردیابی ووچر پرفکت مانی می تواند برای شناسایی فعالیت های مشکوک و دسترسی های غیر مجاز کمک کند که برای حفظ امنیت حساب های کاربری و جلوگیری از ضررهای مالی بسیار مهم است.

اختلافات تراکنش

در صورت بروز اختلاف یا مغایرت مربوط به تراکنش کد ووچر پرفکت مانی، داشتن سابقه جزئیات تراکنش می تواند برای حل مشکل و ارائه شواهد در صورت نیاز ارزشمند باشد.

فعال بودن ووچر یا عدم آن

اصلی ترین دلیل پیگیری ووچر پرفکت مانی پی بردن به فعال بودن یا عدم آن است. بعد از خرید کد ووچر اطلاعات آن به صورت سری برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود. گاهی اوقات ممکن است در هنگام ارسال این اطلاعات مشکلاتی رخ دهد و منجر به از بین رفتن اعتبار ووچر یا به عبارتی غیرفعال شدن آن شود. در این شرایط پیگیری وضعیت فعال بودن آن اهمیت پیدا می کند.

استعلام موجودی ووچر

از آنجا که ماهیت ووچرهای پرفکت مانی شبیه به کارتهای هدیه می باشند بعد از شارژ ان اطلاعات برای ما پیامک یا ایمیل نمی شوند از این رو با پیگیری ووچر پرفکت مانی می توانیم وضعیت اعتبار و موجودی باقی مانده در آن را ردیابی کنیم.

نحوه پیگیری ووچر پرفکت مانی برای کاربران ایران

خوب برای پاسخ به این سوال که آیا ووچر پرفکت مانی قابل پیگیری است یا نه؟ باید پاسخ دهیم بله و برای کاربران داخل ایران با مراجعه به صرافی های آنلاین ارائه دهنده خدمات ووچر این کار امکان پذیر است. به عبارتی کاربران ایرانی با مراجعه به پنل کاربری صرافی که به واسطه آن خرید ووچر پرفکت مانی را انجام داده اند و رفتن به بخش واریز یا همان depository و با وارد کردن کد منحصر به فرد ده رقمی ووچر آن را پیگیری نمایند. در صورت معتبر بودن ووچر تمامی اطلاعات آن از قبیل فعال بودن یا نبودن آن نمایش داده می شود. در صورت فعال نبودن پیامی با عنوان ” ووچر پرفکت مانی موفقیت آمیز نبوده است” نشان داده می شود.

نحوه شناسایی و ردیابی ووچر پرفکت مانی هک شده

برای اطمینان از اعتبار ووچر پرفکت مانی و پیگیری هک نشدن آن می توانید مستقیما وارد سایت رسمی پرفکت مانی به آدرس Perfectmoney.com شده، سپس با کلیک کردن بخش e-voucher و زدن دکمه sign in to perfect money وارد پنل کاربری خود در این سیستم شوید. حال کد ده رقمی منحصر به فرد ووچر خود را وارد نمایید تا اطلاعات آخرین تراکنش مالی شما نمایش داده شود در صورتی که مورد حمله سایبری قرار گرفته باشید  آخرین شماره پیگیری آخرین تراکنش ووچر پرفکت مانی شما نشان داده خواهد شد. این شماره را به بخش پشتیبانی گزارش دهید.

perfectmoney-last-statesments

آیا خرید ووچر پرفکت مانی کلاهبرداری است؟

برخی از افراد به این دلیل که هیچ مجوزی از سوی بانک مرکزی برای خرید ارزدیجیتال یا ووچر صادر نشده آن را کلاهبرداری می دانند. اما اینطور نیست. برای خرید ووچر نیازی به افتتاح حساب در بانک های خارحی نیست و بدون آن هم می توان معاملات آنلاین را انجام داد. از این رو جرم نیست و کلاهبرداری محسوب نمی شود. برای خرید وچر یا سایر خدمات پرفکت مانی بهتر است به سایت ها و صرافی های آنلاین و معتبر ارائه دهنده آن نظیر پیمنت کارت مراجعه کنید.

چگونه از دزدیده شدن ووچر و کلاهبرداری آن جلوگیری کنیم؟

از آنجا که پرفکت مانی بانک های داخل کشور را تحریم کرده است بسیاری از کاربران برای سهولت در خرید ووچر پرفکت مانی به واسطه ها متوسل می شوند. بسیاری از کاربران با پرداخت وجه هیچ کد ووچری از سوی فروشنده ها دریافت نکرده و ضررهای مالی زیادی دیده اند .یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از کلاهبرداری مراجعه به صرافی های معتبر برای خرید ووچر می باشد. معمولا این صرافی های زیر نظر مراجعه قانونی مشغول به کار هستند و در صورت بروز مشکل می توانید به صورت قانونی اقدام کنید.

آیا امکان مسدود شدن حساب بانکی برای خرید ووچر وجود دارد؟

معمولا تحت شرایطی از قبیل نگرانی های امنیتی و به منظور جلوگیری از هک و حملات سایبری ممکن است یک حساب بانکی برای خرید ووچر مسدود شود. به عبارتی بانک‌ها خط‌مش و رویه‌های خاصی برای نظارت بر فعالیت حساب‌ها دارند و در صورت شناسایی تراکنش‌های مشکوک یا بالقوه غیرقانونی، از جمله خرید ووچر، ممکن است به طور موقت حساب را  مسدود کنند. در این شرایط صاحب حساب با مراجعه به بانک و ارائه اطلاعات شخصی و شناسایی خود می تواند نسبت به رفع این مشکل اقدام کند و در صورت عدم بروز جرم حساب بانکی او از حالت انسداد خارج خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نحوه پیگیری ووچر پرفکت مانی را توضیح دهیم و دریافتید که آیا ووچر پرفکت مانی قابل ردیابی است یا خیر؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد به خرید کد ووچر و شارژ آن اقدام می کنید پیشنهاد می کنیم که هر از چند گاهی کد ووچر خود را پیگیری تا از وضعیت فعال بودن و میزان اعتبار و هک نشدن آن مطمئن شوید. اگر در زمینه خرید ووچر پرفکت مانی یا پیگیری آن و نحوه استعلام کد ووچر سوالی دارید می توانید در همین پست با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را خدمتتان ارائه دهند.

سوالات متداول

آیا پیگیری وچر پرفکت مانی کارمزد دارد؟

خیر هیچ هزینه ای بابت پیگیری ووچر پرفکت مانی دریافت نمی شود.

آیا ووچر پرفکت مانی در ایران قابل پیگیری است؟

بله از آنجا که این سیستم برای کاربران ایرانی تحریم نمی باشد، کاربران می توانند با ردیابی کد ووچر و از طریق سیستم پرفکت مانی پشتیبانی های لازم را دریافت نمایند.

روش های معتبر خرید ووچر پرفکت مانی کدامند؟

خرید مستقیم از سایت رسمی پرفکت مانی، خرید اینترنتی ووچر پرفکت مانی از سایت های معتبر نظیر پیمنت کارت.

پیگیری ووچر پرفکت مانی نیازمند جه اطلاعاتی است؟ 

کد فعالسزای ۱۶ رقمی و کد منحصر به فرد ۱۰ رقمی

آیا پرفکت مانی قابل ردیابی است؟

بله. پرفکت مانی قابل ردیابی است برای جزئیات بیشتر به محتوای مقاله مراجعه کنید.

آیا خرید و فروش کد ووچر جرم است؟

تاکنون هیچ دستور رسمی مبنی بر غیرقانونی و جرم بودن خرید و فروش کد ووچر از سوی دولت صادر نشده است. از این رو خرید و فروش کد ووچر جرم نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *