perfect-money-gateway-cover

اگر به دنبال نحوه دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی هستید پس مسلما می دانید پرفکت مانی چیست و چه ویژگی هایی دارد. همانطور که می دانید این سیستم بین المللی پرداخت، امکان انجام تراکنش های آنلاین از قبیل انتقال وجه به کاربران در بستر اینترنت در هر کجای جهان را می دهد و جایگزین مناسبی برای روش های سنتی بانکداری می باشد. بسیاری از کسب و کارهای این سیستم را همانن وب مانی، پی پال یا اسکریل به عناون روش پرداخت می پذیرند. از این رو بسیاری از تاجران به دنبال دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی برای سایت های فروشگاهی یا کسب و کار خود هستند. با این مقاله از پیمنت کارت همراه باشید تا مراحل دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی را به صورت گام به گام برایتان آموزش دهیم.

مروری بر پرفکت مانی

همانطور که گفتیم پرفکت مانی امکان افتتاح حساب، شارژ آن و انتقال وجه برای پرداخت به سایر کاربران و تاجرانی که پذیرای این سیستم باشند را فراهم می کند. از ویژگی های مهم Perfect Money امکان ایجاد یک کیف پول آنلاین است که کاربران می توانند وجوه خود را به صورت دلار، یورو و حتی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در آن ذخیره کنند.

همچنین کاربران می توانند با استفاده از شماره حساب یا آدرس ایمیل سایر کاربران در سیستم پرفکت مانی نسبت به ارسال و انتقال پول اقدام نمایند که بسته به روش پرداخت انتخابی، نقل و انتقالات می تواند آنی و بلافاصله انجام شود. این سیستم از ویژگی های امنیتی قوی مانند احراز هویت دومرحله ای برای جلوگیری از هک و دسترسی های غیرمجاز استفاده می کند.

چه کسانی به دنبال درگاه پرداخت پرفکت مانی می باشند؟

بسیاری از کسب‌وکارها و افرادی که به دنبال تراکنش های آنلاین هستند به دنبال دریافت این درگاه پرداخت می باشند. بهتر است کسب و کارها قبل از اقدام به دریافت این درگاه پردخت شناخت کافی در مورد مخاطبان هدف، ماهیت محصولات یا خدمات خود و اولویت‌های پرداخت مشتریان خود را به دقت در نظر بگیرند. در ادامه برخی از افردای که به دنبال دریافت درگاه پرفکت مانی می باشند را مثال زده ایم.

وب سایت های فروشگاهی: فروشگاه های آنلاین و وب سایت های تجارت الکترونیک اغلب به دنبال ارائه روش های مختلفی برای درگاه پرداخت به مشتریان خود هستند که پرفکت مانی نمونه ای از آن است.

فریلنسرها: افرادی که به صورت آزاد کار یا فریلنسر به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می دهند ممکن است بخواهند Perfect Money را به عنوان یک روش پرداخت برای مشتریان خود ارائه دهند.

فروشندگان کالاها و خدمات دیجیتال: فروشندگان محصولات دیجیتالی مانند نرم افزار، ایبوک ها و محصولات دانلودی معمولا به دنبال این روش پرداخت می باشند.

کسب و کارهای بین المللی: از آنجا که امکان مدیریت ارزهای مختلف دلار، یورو، بیت کوین و طلا در پرفکت مانی فراهم است، بسیاری از کسب و کارهای بین المللی که در مقیاس جهانی فعالند از این درگاه پرداخت برای تسهیل تراکنش های خود استفاده می کنند.

پلتفرم‌های فارکس و سرمایه‌گذاری: برخی از پلتفرم‌های معاملات و سرمایه‌گذاری فارکس درگاه پرفکت مانی را برای تسهیل سپرده‌گذاری و برداشت برای کاربران خود یکپارچه کنند.

وب‌سایت‌های بازی و قمار: وب‌سایت‌های بازی آنلاین و قمار ممکن است از پرفکت مانی به‌عنوان یک روش پرداخت برای کاربران برای خرید آیتم‌ها، اعتبارات درون بازی یا شرکت در شرط‌بندی آنلاین استفاده کنند.

خدمات حواله: پلتفرم‌های حواله‌ای که خدمات انتقال پول را ارائه می‌دهند، می‌توانند از پرفکت مانی به عنوان راهی برای ارسال و دریافت وجه در سراسر مرزها توسط مشتریان استفاده کنند.

خدمات مسافرتی و هتلداری: آژانس های بسیاری وجود دارند که از درگاه پرداخت پرفکت مانی برای خدمات رزرو استفاده می کنند.

perfect-money-gateway-sample

پیش نیاز های دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی

در بخش قبلی گفتیم که معمولا چه افرادی به دنبایل دریافت درگاه پردافخت پرفکت مانی هستند. اگر شما هم جز آن دسته می باشید بهتر است بدانید که دریافت درگاه این سیستم پرداخت پیش نیازهایی دارد که در ادامه هر یک را توضیح داده ایم.

افتتاح حساب پرفکت مانی: در صورتی که حساب پرفکت مانی ندارید در قدم اول باید نسبت به افتتاح حساب پرفکت مانی اقدام نمایید. مراحل تایید حساب پرفکت مانی معمولا شامل ارائه اطلاعات شخصی و تجاری شما است.

داشتن یک وبسایت: بعد از افتتاح حساب پرفکت مانی باید یک سایت برای بیزنس خود داشته باشید تا مشتریان بتوانند فرایند خرید یا تراکنشهای خود را در آن انجام دهند.

 تأیید کسب و کار: برخی از سیستم های پرداخت نیاز به ارائه اطلاعاتی از قبیل جزئیات تماس، نام برند، اسناد تجاری و… دارند تا کسب و کارتان را تایید کنند و مطمئن شوند که شما یک نهاد تجاری قانونی هستید.

یکپارچه سازی :API یکی از مراحل مهم در دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی و ادغام آن با سایت فروشگاهی دانشتن دانش نسبی نسبت به مسائل فنی  برای کار با APIها و نحوه اتصال آنها با سایت و سیستم پرفکت مانی است. API ها واسطهای کاربردی برنامه نویسی می باشند.

اقدامات امنیتی: معمولا درگاه‌های پرداخت از شما می‌خواهند که برخی از استانداردهای امنیتی مانند گواهینامه SSL برای محافظت از داده‌های پرداخت مشتریان خود استفاده کنید.

کارمزدها و قیمت گذاری: از کارمزدهای مرتبط با استفاده از خدمات پرفکت مانی، از جمله کارمزد تراکنش، کارمزد تبدیل ارز، و هرگونه هزینه دیگری که ممکن است اعمال شود، آگاه باشید.

پشتیبانی مشتری: مطمئن شوید که در صورت مواجه شدن با مشکلات مرتبط با دریافت درگاه پرفکت مانی به پشتیبانی مشتری دسترسی دارید.

آموزش گام به گام افزودن درگاه پرفکت مانی

مرحله اول: بعد از افتتاح حساب پرفکت مانی و تایید آن در  بخش امنیت حساب یا Account Security گزینه ای به عنوان تنظیمات API فعال می شود. API یک رابط کاربری است که با قرار دادن آن در سایت خود امکان اتصال وب سایت با سیستم پرداخت پرفکت مانی فراهم می شود. در API(Automated Program Interface) با کلیک کردن دکمه Enable، API را فعال می کنیم.

perfect-money-payment-gateway-part1

حال در قسمت بعد با زدن دکمه Edit اطلاعات لازم را کامل و آیپی سایتی که قصد دریافت درگاه پرفکت مانی را برایش داریم را وارد می کنیم. البته می توانید یک محدوده آیپی نیز مشخص کنید.

perfect-money-payment-gateway-part2

حال باید سایتتان را به پرفکت مانی وصل کنید. از این رو دوباره وارد بخش تنظیمات رفته و کلمه Altamate Passphrase  را پیدا و Generate را کلیک کرده و با زدن آن یک عبارت تولید می شود که باید در کادر زیر وارد نمایید.

perfect-money-payment-gateway-part3

نکات مهم برای ادغام پرفکت مانی با سایت ها

  • بعد از دانلود API سایت خود را بررسی و ببنید که سبد خرید یا فرایند پرداخت دارد یا نه. اگر یک سایت وردپرسی دارید و از ووکامرس استفاده می کنید مطمئن شوید که سایتتان به روز است و برای ادغام با سیستم پرداخت آماده است.
  • روش های مختلفی برای ادغام سیستم پرفکت مانی وجود دارد. یکی از راه های هدایت مستقیم کاربران به سایت رسمی پرفکت مانی و دیگری استفاده از API پرفکت مانی برای انجام معاملات در وب سایت کارفرما است. روشی که متناسب با نیازها شما است انتخاب کنید.
  • در صورتی که از API برای دریافت درگاه پرفکت مانی استفاده می کنید حتما از برنامه نویس خود بخواهید برای ادغام API و ارسال درخواست های پرداخت و دریافت تاییده از پرفکت مانی کدنویسی های لازم را انجام دهند.
  • پرفکت مانی برای دکمه پرداخت کدهای HTML هم ارائه می دهد. می توانید این دکمه ها را به صفحات محصول یا فرآیند پرداخت اضافه کنید. هنگامی که مشتریان روی دکمه کلیک می کنند، برای تکمیل پرداخت به وب سایت پرفکت مانی هدایت شوند.
  • بعد از ادغام پرفکت مانی با سایتتان سعی کنید خریدهای آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید که فرآیند پرداخت به خوبی و همانطور که انتظار می رود کار می کند.

از کجا API درگاه پرداخت پرفکت مانی دریافت کنیم؟

خوشبختانه خود سایت پرفکت مانی تمامی کدها و پلاگین های لازم برای دریافت درگاه پرداخت را به کاربرانش ارائه می دهد. ابتدا باید ببینید سایت شما با چه CMSای طراحی شده است. به عبارتی باید مشخص کنید که سایت شما وردپرسی است یا یک سایتی است که با زن کارت، سی اس کارت، جوملا، مگنتو، پرستاشاپ یا ورچومارت راه اندازه شده است. بعد از مشخص کردن نوع CMS سایتتان می توانید با مراجعه به آدرس https://perfectmoney.com/sample-api.html  و با کلیک کردن بر روی لوگوی هر یک از CMS ها پلاگین های آن را دانلود و روی سایتتان نصب کنید.

api-01

اگر سایت شما با CMS راه اندازی نشده باشد و به صورت سفارشی با زبان های برنامه نویسی PHP، ASP.net یا Perl نوشته شده باشد برای راه اندازی سیستم پرداخت پرفکت مانی می توانید با مراجعه به آدرس گفته شده در این بخش API دستوری را دریافت و با قرار دادن آن در کدهای سایت اتصال درگاه پرداخت پرفکت مانی را فراهم نمایید.

api-02

پرفکت مانی از چه CMS هایی پشتیبانی می کند؟

What-CMS-does-Perfect-Money-support

در حال حاضر پرفکت مانی از سیستم های مدیریت محتوای زیر پشتیبانی می کند.

  • ShopCMS
  • OsCommerce
  • Zencart
  • ShopScript
  • CubeCart
  • VirtueMart
  • CS-Cart
  • UberCart
  • XCart
  • phpShop
  • PrestaShop
  • Opencart
  • Drupal
  • WHMCS
  • WordPress
  • Joomla

خدمات پیمنت کارت در حوزه پرفکت مانی

پیمت کارت از جمله سایت های آنلاین است که خدمات پرفکت مانی از قبیل خرید ووچر پرفکت مانی را ارائه می دهد.

سخن نهایی

در این مقاله مراحل دریافت درگاه پرداخت پرفکت مانی را به صورت تصویری آموزش دادیم. همچنین توضیح دادیم در صورتی که سایتتان با CMS هایی از قبیل وردپرس، جوملا، پرشتاپاپ و… راه اندازی شده باشد می توانید از پلاگین و اکستنشن های پرفکت مانی استفاده کنید ولی اگر به صورت شخصی و با زبان برنامه نویسی خاصی نوشته شده باشد باید از کدهای API  استفاده کنید و آن را در سایتتان قرار دهید. امیدوارم این مقاله از پیمنت کارت برایتان مفید واقع شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *